2017. december 9., szombat

Vita a puskázásról





Reformáltak


Hitvita jegyzőkönyve
Téma: Puskázás
Vitapartnerek: Levente (L), Kata (K), Sára (S)

L: Annyi leckét adnak fel a tanárok, hogy a diákok egyszerűen nem tudnak mindent megtanulni. Ezért rákényszerülnek a puskázásra.
K: Mit gondolsz, mit szólnának a szüleid hozzá, ha tudnák, hogy csalsz az írásbelin?
L: Manapság szinte mindenki csinálja, csak nem mindenki meri bevallani.
S: És ha észreveszi a tanár? A csalás bűn, és büntetés jár érte.
L: A tanárok is tudják, hogy puskázunk, és van, aki nem foglalkozik vele, amíg nem feltűnő, ahogy csináljuk. Ingyen jegy, megéri kockáztatni!
K: De egy puskázás után hogy alszol el este? Nyugodt lelkiismerettel tudsz lefeküdni?
L: Vannak tanárok, akiknél nem éri meg tanulni. Náluk így sem – úgy sem kap az ember jó jegyet, mert nem szimpi a tanárnak. Így inkább puskázik, mert azzal is bosszanthatja, ha esetleg észreveszi. Különben is maradiak azok, akik még puskázni sem mernek.
S: Miért gondolod, hogy attól lesz valaki trendi vagy különleges, hogy csal?  Szerinted a becsületesség maradi dolog?
L: Ma már mindenki csal, teljesen elfogadottak az ilyen apró csalások. Senkinek sem kellene kiakadni rajtuk.
K: Nekem sokkal jobb érzés úgy jó jegyet kapni, hogy tanultam, és benne van a munkám, a szorgalmam.
L: Szerintem meg teljesen mindegy, hogy tanulással vagy puskázással kaptam-e jó jegyet. Csak az osztályzat a fontos!
S: Isten nem így néz erre a dologra. Ő nem fogadja el az apró csalásokat sem, mert nincs olyan, hogy kis vagy nagy csalás, kis vagy nagy bűn. Fontos az osztályzat, de nem mindegy, hogy csalással vagy becsületes úton kapunk-e jó jegyet.
K: Én sem vagyok a legjobb tanuló, van, hogy becsúszik egy-egy rosszabb jegy. Egy tavalyi rosszul sikerült felmérő után a fejmosás mellett kaptam anyukámtól egy kártyát, amire ezt írta: Ora et labora! Imádkozz és dolgozz! Azóta megtanultam, hogy ne magamban bízzak, vagy abban, hogy majd valahogy kipuskázom. Inkább abban bízok, hogy Isten segítségével képes vagyok megtanulni mindent, amit csak kell. Különben is, ha most nem tanulom meg az anyagot, később majd kapkodhatom a fejemet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése