2017. december 9., szombat

Vita a lombikprogramról





Reformátorok


Hitvita

– Sziasztok!
B. – Köszönöm, hogy eljöttetek találkozónkra, szeretnék veletek beszélgetni valamiről. A katolikus és a protestáns egyházak körében nagy vihart váltott ki a lombikbébiprogram másfajta megítélése.
M. – Az mi?
L. – Én már hallottam róla, de jó lenne, ha elmondanád, hogy mit jelent.
B. – Arról van szó, hogy katolikus testvéreink szerint a nem természetes módon megfogant gyermek nem Istentől való.
L. – Szerintem ez egy gonosz gondolat. Mivel vannak olyan házaspárok, akik évekig próbálkoznak, hogy gyerekük lehessen, és még így se sikerül nekik.
M. – De várjatok, van lehetőség örökbe fogadni egy gyereket, és ezzel segíthetnek sok szegény eldobott gyereken.
L. – Ez igaz, de az öröklés nehéz helyzetbe tudja hozni a fogadó szülőket. Ameddig a lombikprogramnál a szülők saját vére öröklődik, igazán övék a pici.
B. – Én a gyülekezetem lelkész házaspárját hozom ide példának. Lázár nevű kisfiuk lombikprogrammal jött világra. Ha annyit mondok, hogy kár lenne, ha ez a kisfiú nem született volna meg. Nekem ez a véleményem erről a témáról.
L. – Valószínű, hogy ez a kisgyermek Isten megtartó szeretetében fog élni a két istenfélő szülő mellett.
M. – Én is úgy gondolom, hogy itt nem Isten ellen történt ez, hanem az ő életükből hiányzó lehetőséget Isten pótolta.
B. – Örülök, hogy egy véleményen vagyunk, és köszönöm, hogy eljöttetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése