2017. december 11., hétfő

Jézus feltámadása és a halálunk utáni élet






Szabadhegyi Trió


Téma: Jézus feltámadása és a halálunk utáni élet
Párbeszéd egy hívő és egy hitetlen között
  • Hívő nézőpontja: Úgy gondolom, hogy Jézus az örök életet biztosítja nekünk a halál után is, azért, mert minden gyülekezet és a Biblia is ezt tanítja. Isten azért teremtett meg minket, hogy jó legyen nekünk. A Bibliában több bejegyzés is van, hogy a halál után is van élet. Ezért halálunk után eljutunk a Mennyországba. Azért imádkozunk nap mint nap, hogy Isten segítsen és velünk legyen. Ezért a halálunk után is velünk lesz. És azért írták a Bibliát, hogy több ezer év után is higgyünk Istenben.
  • Hitetlen nézőpontja: Szerintem nincs rá bizonyíték. Szerintem személyesen kell megtapasztalni, az biztos, hogy még senki se élt örök ideig. Ezért a Mennyország nem létezik, mert már ültem repülőn, és a felhők fölött nincsen semmi.

  • Hívő: Hogyne lenne, az ég, az univerzum, a bolygók meg minden más, a hold meg a csillagok az űrben.
  • Hitetlen: De kétezer éven keresztül átírhatják az eredeti történetet bármikor. Lehet, hogy csak fényezni akarták Jézust.
  • Hívő: De miért hamisítanák meg a Bibliát?
  • Hitetlen: Miért ne hamisítanák meg, én is írhatnék Bibliát. Jézus lehet, hogy csak egy átlagos ember volt.
  • Hívő: Igen, aki feltámadt.
  • Hitetlen: Honnan tudjuk, hogy feltámadt? Ki látta, van róla felvétel?
  • Hívő: Nem, mert nem létezett még akkor semmilyen telefon, sem kamera. De leírták a Bibliában.
  • Hitetlen: És miből gondolod, hogy ez igaz?
  • Hívő: Azért, mert a Biblia egy szent könyv és annyira tisztelettudók voltak az emberek, hogy nem írtak bele. És a „Sola Fide” is mondja, hogy egyedül hit által, ezért nekem kell elhinnem, hogy ez így van, és ahogyan az le van írva, az úgy is igaz. Ez az embereknek a hite, én elhiszem, te nem. Te a véletlenekben hiszel. Én egy nagy összefüggésben, és abban hiszek – akárhogy is legyen –, ha meghalunk, a Mennyországba juthatunk. Az embernek a hitét nem tudod elvenni vagy az embert elbizonytalanítani, mert nem tudsz olyat mondani, amitől megretten az ő hite. A régi időkből azért is gondolják, hogy a Biblia egy igaz dolog, mert a történelemből és a régészeti ásatásokból találnak olyan feljegyzéseket és találnak olyan dolgokat, ami igaz. Például Salamon király temploma vagy a Holt Tengeri tekercsek, amelyben szintén olyan dolgok vannak, mint a Bibliában. Ezért hiszek én Istenben. Isten engem mindig megsegít.

„Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.” Ámen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése