2017. december 18., hétfő

Gábor pap levele barátjához






Reformátorok



Tisztelt barátom
1533 májusát írjuk. Somogyi Gábor lutheránus lelkipásztor vagyok. Magyarországot elfoglalták a törökök, ártatlan gyerekeket fognak el, hogy janicsároknak neveljék őket. A Mecsek völgyében jártam, ahol Cecey a falu ura. Itt élt két kisgyerek, akiket a konstantinápolyi rabvásárra vittek lovastul együtt. Imádkoztam Istenhez, hogy vezesse őket haza. Kérésem meghallgatásra talált. Mondtam szüleiknek: Amit Isten ad, azt el is veheti, amit elvesz, vissza is adhatja. Utam során sokféle ember szegődött mellém, és nekik megvallottam a hitemet. Az én hitem az, amit a názáreti Jézus hagyott hátra. Én azt vallom, hogy Isten látja lelkünket, és jósága kísér minket utunkon, jövőnk is az ő kezében van.
Nagyon sok szomorúságot és gyászt kaptunk, azt gondolom, hogy ha Isten lenne a nap, akkor nem napsugarak hullanának a földre, hanem könnyek. Azért halnak meg az emberek szerintem, hogy legyen, ki várjon a menyben. Az Isten mellém rendelt egy tizenöt éves fiút, akit fiamként szerettem. Neki adtam egyetlen földi kincsemet is, egy török gyűrűt. A sok tragédia miatt, amit átéltem, egyedül Isten mentett meg az összeroppanástól. Áldott a te neved, Uram, kiszabadítottál a láncokból, és megadtad a mi mai kenyerünket. Kívánom, hogy életedben is így segítsen az Isten.
Örök barátod, Gábor pap. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése