2017. december 12., kedd

Éva lányai a keresztelésről






Éva lányai
 


Norina: Hallottam, hogy a hétvégén csoportos keresztelkedés lesz a templomban. Más is jön?
Gy.Bianka: Engem már a szüleim megkereszteltettek, mikor kicsi voltam.
Gabriella: Én keresztszülőként megyek.
Eszter: Mi értelme van annak, hogy megkeresztelkedsz? Időpocséklás, hogy csak azért menj el, hogy három csepp vizet öntsenek a fejedre.
K.Bianka: Az Úr előtt mindannyian egyenlők vagyunk! Nem kötelez senki a keresztségre. Isten egyik ajándéka, hogy a hívei közé tartozzunk.
Norina: Egyházi iskolába járok, ahol felajánlották a konfirmáció lehetőségét, amit elfogadtam, viszont ehhez meg kell keresztelkednem.
Eszter: Nem érzed azt, hogy rád erőltetik a keresztséget?
Gy.bianka: Miért gondolod így? Én is meg vagyok keresztelve, de akkor sem éreztem kötelességnek, és most sem.
Gabriella: Mint keresztszülő, teljesen egyetértek az előttem szólóval.
K.Bianka: Isten hívei közé tartozni nem megerőltető, az Úr segít minket mindig, minden percben.
Norina: A keresztség nem köt le téged, ez csak a szimbóluma annak, hogy tartozol egy valláshoz.
Eszter: Valamilyen szinten kötelez téged némely erények gyakorlására.
Gy.Bianka: Ha elszánod magad, és megkeresztelkedsz, akkor tisztában kell lenned azokkal a dolgokkal, amelyek egy gyülekezeten belül kötelességeid.
Gabriella: Olyanokra gondolj, hogy segíthetsz embertársaidon, úgy, hogy azt nem erőlteti rád senki, hanem magadtól viszed véghez.
K.Bianka: Összességében tehát, az igazi keresztség akkor jön létre, ha te is akarod, és hiszel benne.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése