2017. december 19., kedd

A túlélő Gábor pap levele






Egy irányba


Drága Tamás Testvérem!

Jelenleg Eger városában tartózkodok. 1552-t írunk, és a török túlerővel szemben próbálunk helytállni. Mivel nekik is szükségük van egy kis szusszanásra, így én is kihasználom ezt a pár percet arra, hogy megosszam veled a gondolataimat, és egyben az utókor számára is feljegyezzem a jelenlegi kor aktualitásait.
Ilyenkor mindig előtérbe kerül a szentimentális énem. Ezekben az üres percekben nagy örömmel gondolok ugyanis arra, amikor a váron kívül éltem, és arra, hogy a falvakat járva hirdethettem Luther tanításait az embereknek.
Noha én teljes mértékben meg vagyok győződve a tanítás fontosságáról és arról, amit Luther maga is szeretne megvalósítani, még mindig nagyon sokan vannak, akik nem akarják ezt elfogadni.
Drága Testvérem!
Mivel már egy ideje nem volt lehetőségünk egy személyes találkozásra, így nem tudom, hogy te milyen véleményen vagy ezzel az üggyel kapcsolatban.
A sok változás mellett még a török is itt ül a nyakunkon. Segítséget hiába várunk. Teljesen magunkra maradtunk. De kitartunk és harcolunk. A kemény munka mindig meghozza a gyümölcsét. Remélem, hogy ti is bírjátok még a küzdelmet a törökkel szemben.
Ha meg vagy győződve a munkád fontosságáról, és azt teljes erőbedobással végzed, akkor hitelesebb lehetsz az emberek előtt, és a siker sem marad el.
Én gyakran töröm a fejem azon, hogy vajon miért olyan nehéz egyes emberekkel elfogadtatni ezeket az új tanítási elveket. Sajnos a jelenlegi egyházszervezet inkább kizsákmányol bennünket, mintsem megbocsátó lenne velünk szemben.
Én személy szerint szeretném megértetni az emberekkel, hogy Isten örök igazságossága kegyelmi ajándék, és semmilyen egyéni cselekedettel nem lehet azt kiérdemelni.
Bízom benne, hogy te is úgy gondolod, hogy ezt csakis a Krisztusba vetett hittel nyerhetjük el.
Remélem, Jézus jóságának köszönhetően te jó egészségnek örvendesz. Nálunk sok a sebesült és a beteg. Lelkileg is megviselnek bennünket a történtek. Próbáljuk minél gyakrabban kihasználni azokat a szabad perceket, amiket Isten ajándékba ad nekünk, hogy kibeszélhessük magunkból a gondjainkat.
Az emberek aggódnak a jövőjük miatt. Kétségek közt őrlődünk, hiszen úgy hallottuk, hogy nálatok ott Mohács környékén nagy összecsapásra készül velünk a török. Sorsdöntő ütközetet tervez. Nem tudom, hogy meddig leszünk képesek még kitartani. Erőnk és egészségünk is hanyatlik.
Sokat beszélgetek itt a várban is az emberekkel, és próbálom támogatni őket. Sajnos nagyon sok rossz élménnyel gazdagodtam az alatt az idő alatt, amikor próbáltam hirdetni a Lutheri tanokat. Sokszor kellett menekülnöm, mert megdobáltak. Így már nagyon óvatos vagyok, ha igét hirdetek.
Mit szólsz a Lutheri búcsúcédulákhoz?
Az én szememben nagy bátorságra vall, hogy kitűzte azokat a Wittenbergi egyetem kapujára.
Lassan, de mindannyian megéljük, hogy a kegyelem ingyen van, csakúgy, mint a jó cselekedeteink. Persze árulók mindig akadnak közöttünk is, akik gyáván el akarnak árulni minket. Ezért mindig résen kell lennünk a gonosszal szemben.
Minden nap imádkozunk Jézushoz, hogy eltűnjön az eddigi nagy különbség a felszentelt papok és a gyülekezet között. Mindannyian hirdetjük az igét, de mégis figyelünk arra, hogy csakis az arra alkalmas személyt jelöljük ki tisztségviselőnek.
Drága Testvérem!
Ezt még nem említettem senkinek, de gyakran kínoznak gondolatok, amikre most még nem tudom a választ, de ti, akik e sorokat olvassátok, ti már tudni fogjátok, hogy alaptalanok voltak-e ezek vagy sem. Elárulom neked is gyötrő kínjaimat.
A török nem gördít akadályt e tanok terjesztése elé, de ugyanakkor minden másban át akarja venni az irányítást felettünk.
Ez felettébb gyanús nekem. Persze lehet, hogy nem vagyok egyedül a negatív képzelgéseimmel. Ismervén a törököt, még azt sem lehet neki elhinni, amit kérdez.
Így nehéz kiigazodni rajta. Vajon hátsó szándékai vannak? Vagy tényleg ők is hasonlóan gondolkodnak. Erre még nem leltem meg a megfelelő választ. Csak bízok és bízok. A reményt nem adom fel soha.
Remélem sikerül féken tartanunk a gonoszt és a rosszat. Ha a lelkünkben elkötelezettség uralkodik, akkor biztosan Krisztus országába jutunk, ha eljön az ideje.
Mindenkinek meg kell tanulnia, hogy csak Istennek tartozunk engedelmességgel és nem az embereknek.
Hűűha, lángokban áll a vártorony. Segítenem kell az oltásban és a török visszaverésében. Mindenki tüsténkedik, az asszonyok is fáradhatatlanul küzdenek, így én sem akarok kimaradni a segítségnyújtásból.
Ha ezt túléljük, akkor a későbbiekben is számíthat mindenki rám. Vigyázó szemen továbbra is rajtad és rajtatok tartom.
Isten óvjon Téged és Mindnyájunkat!
Gábor Testvéred

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése