A csoportszelfik és leírások
megtekinthetők a Csapatok galériájában.
Értékelések:
2. Hitvita, vitadráma
Értékelés szempontjai:
- Önálló problémafelvetés, problémalátás és megfogalmazás – több nézőpontban
- Életkornak megfelelő, életszerű témaválasztás, őszinteség, hitelesség
- Szövegmennyiség nem döntő szempont (csak ha felületességre utal)
- Tartalmi szempont:
- Hitvita esetén: Kapcsolódás a hithez, alapvető hitigazságokhoz, bibliai tanításhoz
- Iskoladráma esetén: Kapcsolódás konkrét iskolai helyzethez, drámai szituációhoz, és az ebből fakadó üzenethez, életigazsághoz
- Élő, mai párbeszéd, nem erőltetett didaktikus, szájbarágós, koncepciózus szöveg („kánaáni nyelv” kerülése)
- Helyes nyelvhasználat, érdeklődést keltő, figyelmet megragadó stílus
- Jól felépített, koherens, összefüggő szöveg
Megjegyzés:
Többnyire
jól megírt, jól felépített vitaanyagokkal találkoztunk, valóban fontos élet- és
hitkérdésekről. Azokat tartottuk a legjobbnak, ahol a biblikus nézetet határozottan
képviseli, de nem erőlteti a másikra a vitázó. Ahol az ellenvélemény is jól kifejtett.
Több problémaérzékeny, bátor vitaanyaggal találkoztunk, van, amelyik a tanárok
véleményével szemben is kiáll, és megvédi az új korszak felismert értékeit.
4. Regényes korszak
Értékelés szempontjai:
- A regény és a történelmi kor összefüggésébe illő történet- és témaválasztás, illetve korfestés
- Kapcsolódás a hithez, hitigazságokhoz, a lutheri reformáció alapgondolataihoz
- Önálló problémafelvetés, problémalátás és megfogalmazás a történetbe helyezve (nem sematikusan átvett gondolatok)
- Életkornak megfelelő, életszerű témaválasztás, izgalmas, kalandos fordulatok
- Szövegmennyiség nem döntő szempont (csak ha felületességre utal)
- Hiteles karakterábrázolás, élő (hús-vér) szereplők
- Nyelvhelyesség, élvezetes, olvasmányos elbeszélő stílus
- Koherens, összefüggő szöveg, illetve történet
- Megragadó, releváns olvasmányélmény
Megjegyzés:
A zsűri számákra ez volt a szüret.
Tíz írás született, és szinte valamennyi érett, képzelet-gazdag, a korszak
történelmi és hitbeli valóságát, emberi viszonyait hitelesen ábrázoló elbeszélés
vagy levél. Csak néhány kronológiai, tárgyi tévedés jelentett hibát, főképpen
az, hogy Gábor pap a merénylet után török fogságba kerül, feltehetően
ott is hal meg, és nem vesz részt Eger ostrománál, nem tud a
Károlyi-fordításról sem. Egy csapat volt, akik félreértették a feladatot, nem
azt oldották meg (ők egy karaktervázlatot írtak a regény alapján).
8. Csoportszelfi
Értékelés szempontjai:
- Karakteres, jó kép a csoportról
- Valóban nyomdagép előtt (mellett)
- Valóban szelfi: önfotó – nem egy külső személy által készített objektív portré
- További képek, képi információ (ha nincs, nem számít mínusz pontnak)
- Nyomda adatai (ennyi elég), további információk a nyomdáról
Megjegyzés:
Nagy örömünkre szolgál, hogy sokan
elmentek egy nyomdába, ahol megismerhették ennek az érdekes világnak mai
arculatát. A digitális technika ma már csodákra képes, amivel kis
példányszámban is készülhetnek kiadványok, ám egy nagy teljesítményű nyomdagép vezérlése
és működése lenyűgöző. Többen értékes beszámolót csatoltak a szelfijük mellé.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése