2017. november 1., szerda

Beszélgetés az elmúlásról






Éva lányai


Jegyzőkönyv


Beszélgetésünk alapja a halál és az az utáni élet. A köszönések után felvetődött a gyermekkorban kialakult félelem az elmúlással kapcsolatban.
Norina: A tegnapi nap során eszembe jutott, hogy kiskoromban mennyire megrémültem, amikor először ráeszméltem arra, hogy egyszer mindenki a másvilágra fog jutni.
Gabriella: Olyan 6 éves lehettem, amikor a fürdőszobában fogmosás közben elsírtam magam anyukámnak, hogy én nem szeretnék meghalni.
Eszter: Mi játszódott le benned akkor, abban a percben?
Gabriella: Azt hittem, hogy örökké fogunk élni, és senki sem fog meghalni.
K. Bianka: Én is ebben a hitben éltem, úgy gondoltam, hogy csak a mesékben létezik az exitus.
Gy. Bianka: Egy könyvben olvastam, hogy Isten örökké velünk marad, és mi nekünk is vele kell maradnunk.
Norina: Az iskolában arról tanultunk, hogy Jézus azért halt meg, hogy bűneinket megváltsa, és ő sem félt, ezért én sem teszem.
Eszter: Mivel mindannyian egyházi fenntartású általános iskolába jártunk és gimnáziumban tanulunk, így gazdag tájékozottsággal rendelkezünk ebben a témában. Ezért átlátjuk a jézusi kereszthalált.
Gy. Bianka: Félelmem akkor kezdett elmúlni, mikor megismerkedtem Jézus történetével. A homály ezzel a témával kapcsolatban kezdett kevésbé ijesztővé válni.
Gabriella: Mára már megértettem, hogy nincs okom félni, hiszen, ha Isten magához szólít, biztos helyem van a mennyországban.
Norina: Attól függően, hogy ismerjük a halálnak ezt az oldalát is, még mindig meginog a hitem.
K. Bianka: Néha én is elbizonytalanodom, de ettől függetlenül a hitem meginoghatatlan.
Eszter: Én elfogadom az exitust, mivel ezt senki sem tudja elkerülni. Mindenkinek szembe kell néznie ezzel a folyamattal, és nem szabad félelemmel telve tekinteni rá.
Gy. Bianka: Ezek szerint el kellene fogadnunk?
K. Bianka: A halál gondolatával együtt kell élni, és továbbra is bízni Istenben, mert az életünk az ő kezeiben van.
Norina: Örültem, hogy meg tudtam ezt veletek osztani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése